wat is een gezond eiwitrijk dieet?

Mijn vriend wilt graag spieren kweken (stomme benaming eigenlijk.. spieren kwéken.. xd) Maar logisch is het dat je dat bereikt door veel eiwitten te eten, is er een dieet met veel eiwitten.

en wat is een redelijk training programma met gewichten en van die uitrekbare veren (sorry, ik ben niet zo'n fitness expert..) dus bijv: elke dag 50x optillen op deze marnier, dat ding elke dag 20x uitrekken

ofzoiets.. En geen domme antwoorden waar ik niks aan heb (ik heb het eerder meegemaakt en dat vond ik dus niet leuk..)

Toegevoegd na 24 minuten:
Als je alleen maar gaat klagen ga dan ergens anders domme antwoorden geven, want wat die 1e 2 doen vind ik dus gewoon dom gedrag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn natuurlijk veel kunstmatige middeltjes als proteïneshakes en dergelijke verkrijgbaar, via internet en sportscholen, maar om het "natuurlijk" te houden zijn er een aantal dingen die je het best kan consumeren voor- tijdens- en na je training. Je spieren zijn hoofdzakelijk opgebouwd uit eiwitten. Om die binnen te krijgen kun je eieren eten, maar ook kip en andere vogels en kwark. Van eiwitten alleen gaan je spieren echter niet groeien. Om nieuwe spiercellen aan te maken heb je ook verschillende vitaminen nodig. Groenten en fruit zijn daar natuurlijk goeie leveranciers van. Niet onbelangrijk is natuurlijk te weten dat je lichaam bij de training engergie nodig heeft om de spieren te laten werken. Wanneer je zonder energie gaat trainen probeert je lichaam die energie ergens anders vandaan te halen. Dat kan lichaamsvet zijn, maar bij gebrek daaraan zal je lichaam beginnen je spieren af te breken, en die eiwitten omzetten in energie. Om dat te voorkomen moet je dus ook genoeg energie binnen krijgen. Dat kan de avond en ochtend ervoor met een lekkere pasta, aardappels, brood, enz. (pasta bevat ook eiwit)Die bevatten veel zetmeel, die langzaam wordt omgezet in energie. Zo kun je lang mee. Iets korter vantevoren kun je een banaan eten, die is rijk aan "langzame suikers", je beschikt vrij snel over energie, die lang aanhoudt. Daarnaast kun je kort vantevoren door middel van druivensuiker, cola of iets anders suikerrijks je energieniveau meteen een boost geven, maar die is slechts van korte duur. Als laatste moet je niet vergeten genoeg vocht te drinken, en mineralen aan te vullen die je verloren bent door te zweten. Dat kan met isotone sportdrankjes als aquarius e.d. Maar ook met een kom soep. Succes ermee, en vergeet dus niet: eiwitten zijn de belangrijkste bouwstoffen voor je spieren, maar zonder andere voedingsstoffen heb je er niks aan je vol te stoppen met eieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100