Ben 63, heb nooit gesport, maar wil / moet nu meer gaan bewegen. Wie weet iets leuks. in Utrecht.

Ik vind sporten eigenlijk helemaal niet leuk. DANSEN WEL. Nu zijn er ( heb ik gehoord ) verschillende soorten van bewegen op muziek. Heeft iemand hier ervaring mee. En wat is leuk voor iemand van 63? Liefst in groepsverband.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je beginnen met Nederland in Beweging is elke dag op de tv dus je kan dan thuis alvast een beetje beginnen

Het beste antwoord

Kijk op deze sites:

http://www.portes.nl/vleuten_demeern/ouderen/activiteiten.html

http://www.yourwaytobefit.nl/ (geven veel dans/fittrainingen, ook voor ouderen, in diverse buurthuizen)

http://tekstversie.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12564&persberichtID=333177&type=pers (officieel voor 65+ dus daar ben je misschien nog te jong voor, maar wie weet hebben ze andere mogelijkheden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zumba is op het moment erg populair. Het is een soort van salsa dansen, in een grote groep, met mensen van verschillende leeftijden. Erg gezellig en actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buiten alle aerobics en zuma heb je ook volksdans, squaredance, stijldans. Je zou in de buurthuizen kunnen kijken of daar hiermee iets gedaan wordt .
Op de site over de gemeente staan ook vaak adressen
anneliez
13 jaar geleden
Linedance, op countrymuziek, voor alle leeftijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje van het volk bent is volksdansen een goede optie! Misschien is het ook een goed idee, om eerst even langs je huisarts te gaan, om hem even naar je gezondheid te laten kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aerobic heet voortaan dansrobics. Omdat de naam aerobic achterhaald is en in de les veel gebruik gemaakt wordt van dansbewegingen is de naam gewijzigd. Dansrobics is een lekkere, pittige conditionele les waarin dans- en aerobicpassen centraal staan. Alles wordt in een hele combinatie gegooid die dan drie weken lang herhaald wordt. Ook wordt in elke les aandacht besteed aan de buik, billen en benen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt dat atletiek goed is voor de gezondheid. Bij de vereniging waar ik lid van ben trainen zelfs mensen die achter in de 70 zijn.. dus wat let je?
Hieronder een paar sites voor meer informatie:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbal is heel erg leuk