Zwemmen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe hard je zwemt, vaak zijn er mensen die nog langzamer gaan dan een vis op het droge en dan denken ze dat ze vet verbranden.
Spinning, squash, hardlopen en roeien zijn voorbeelden van sporten die veel energie kosten. Je verbrandt er veel calorieën door maar die bestaan niet allemaal uit vet. Eerst verbrand je de glycogeenvoorraad in je spieren en je lever. Pas als die op zijn spreekt het lichaam andere energiebronnen aan, maar, let op, de verbranding van lichaamsvet is beperkt. Na 45 minuten duursport begint je lichaam ook eiwitten te verbranden, dus je spieren. Zoek dus een goed trainingsschema op en geef je lichaam de kans zich te herstellen. Lichaamsbeweging is belangrijk om op gewicht te blijven en bij het afvallen maar het effect van voeding is vele malen groter. Daardoor lukt het mensen met lichamelijke beperkingen ook om af te vallen.