Hoe komt het dat mensen toch gewond raken bij een achtbaan ondanks de veiligheidsmaatregelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (6)

In de meeste gevallen ligt dat aan de mensen zelf. Ze houden zich niet aan de veiligheidsvoorschriften, of doen overmoedig.
bamibal
13 jaar geleden
Misschien wel omdat sommige dingen onvoorspelbaar blijven, zoals storing en een onbesuisde reactie van een passagier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms gebeuren er onverwachte dingen die niet ontdekt kunnen worden tijdens een inspectie. Bijvoorbeeld stroomuitval of iets dergelijks. En door die onverwachte dingen die niet ontdekt worden tijdens een inspectie kan een ongeluk gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn altijd mensen die zo'n ding in elkaar zetten, en mensen maken ook fouten! niemand is foutloos, kan altijd een keer mis gaan...helaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle techniek kan falen.
Bij het ontwerp wordt er natuurlijk wel zoveel mogelijk rekening meegehouden maar 100% voorkomen is onmogelijk.

NB: Mensen kunnen ook licht gewond raken bij normale goed verlopen ritjes. Als je te klein bent wordt je flink tussen de beugels heen en weer geschud. Als je te groot bent kun je beknelt zitten waardoor schokken direct worden doorgeven aan je lichaam. En dan heb je nog de categorie die het leuk vindt om de armen in de lucht te steken of opzij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga met bamibal mee: ik durf te stellen dat het voor 99 procent komt omdat mensen zich niet aan de veiligheidsvoorschriften houden. Een pretpark heeft mensen in dienst die iedere dag voor de opening van de achtbaan (of banen), de installatie nalopen op veiligheid en juiste werking van de noodsystemen. Ze willen absoluut geen enkel risico lopen de attractie of zelfs het hele pretpark te moeten sluiten omdat er ongelukken gebeuren. Maar aangezien er helaas mensen zijn die denken dat de veiligheidsvoorschriften niet voor hen gelden of zich even willen "bewijzen", tegenover hun medepassagiers, vallen er zodoende toch slachtoffers.