Ik ben 2 dagen geleden wezen trainen maar heb nog steeds spierpijn, is het verstandig om vandaag nog een keer te gaan?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb één jaar niet kunnen sporten wegens 2 scooter-ongelukken (buiten mijn schuld om), heb nu nog spierpijn bij m'n borst en boven-armen. Is het misschien verstandig om cardio te doen/benen te trainen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Het is niet erg om te sporten, maar het is beter om zoals MikeDecibel zegt een andere spiergroep te trainen. Het is dan sowieso geen probleem om dan cardio te gaan doen als je last hebt van borst en armen.
Spierpijn komt door kleine scheurtjes in de spiervezels en die moet je kan geven om te herstellen, zodat deze sterker worden dan voorheen (supercompensatie). Geef je ze niet voldoende rust, dan zullen ze niet voldoende kunnen herstellen en zal opbouw van spieren minimaal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, in ieder geval niet als je dezelfde spieren weer gaat gebruiken. Als je spierpijn hebt zijn je spieren nog aan het herstellen en dan is het verstandig om ze met rust te laten. Maar als het om trainen in de sportschool gaat zou je wel een andere spiergroep kunnen trainen, dus als je bijvoorbeeld spierpijn in je borst hebt kun je gerust je benen trainen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja gewoon doorgaan, als je net begint met iets, fietsen bijvoorbeeld, dan heb je twee dagen er na erge spierpijn. Houd je ermee op, heb je dat de volgende keer weer.
Het beste is gewoon doorgaan, zodat je er "doorheen" gaat, dan wordt het minder en heb je geen spierpijn meer op die plek.

Dus: doorgaan [maar niet te fanatiek].
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik van de sportschool ergens spierpijn heb en ga na 2 dagen weer hetzelfde trainen overbelast ik mijn spieren.
Als ik jou was zou ik naar de volgende training/workout gaan, als je niet gaat en rust neemt heb je namelijk de volgende training wanneer je spierpijn voorbij is zo weer spierpijn. En als je er heen gaat krijg je waarschijnlijk een beetje meer spierpijn maar wanneer dat voorbij is en gewoon al je trainingen volgt krijg jij geen spierpijn meer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb niet vaak spierpijn, vooral bij grote wijzigingen van mijn training. Een paracetamolletje doet dan wonderen. Let op: dit is voor af en toe, niet als gewoonte!