Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het goed voor de formule 1 dat de regels elk seizoen weer veranderd worden?

Volgend seizoen is er een budgetlimiet en mag er bijvoorbeeld niet meer getankt worden tijdens de wedstrijd.
Het gevolg van alle wijzigingen is dat de sport onduidelijk wordt, maar daar staan kostenbesparingen tegen over. Zijn de wijzigingen al met al goed voor de racesport of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Formule 1
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn mening is dat hert niet goed is voor de sport. Wat Antwoordman zegt over de rijke teams is wel enigszins waar en het zal ongetwijfeld ook de motivatie van de FIA zijn om de regels te veranderen. Ik baal er zelf echter behoorlijk van, toen ze een paar seizoenen geleden begonnen met slechts een set banden per wedstrijd ben ik volledig afgeknapt op de gehele sport, het sloeg naar mijn mening helemaal nergens meer op Ik denk ook echt niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.

Toegevoegd op 02-05-2009 23:12:15
Ik lees mijn antwoord nog eens terug en ik lees: "dat hert niet goed is voor de sport" Hoewel het waar is dat hert niet goed is voor formule 1 bedoelde ik daar natuurlijk 'het' te zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De belangstelling voor de formule 1 begon in de wereld sterk af te nemen door de dominantie van de rijke renstallen. Met zoveel geld win je altijd.
Door het telkens maken van nieuwe spelregels, die ervoor moeten zorgen dat het competitie-element weer terugkomt in de racerij, worden de wedstrijden weer spannender. Een goede zaak, lijkt mij.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Tja Formule 1 heeft me eigenlijk al niet meer zo geboeid sinds ik ontdekt heb dat de beste rijder niet degene is die wint, maar de beste auto/team, waardoor al jaren de rijkere teams domineren.

Daarnaast vind ik het in deze tijd van kredietcrisis ook niet te verkopen dat ze net zo budgetloos zijn als andere jaren.
Je ziet nu trouwens ook dat opeens andere teams dan de tradiotionele toppers het erg goed doen. Daaruit kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat de sport eerlijker geworden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het wel goed voor de sport, omdat voorheen de teams met de grootste budgetten de overwinning `kochten`. Ze hebben het meeste geld, gingen bijna het gehele seizoen testen, hebben windtunnels tot hun beschiking welke 24 uur per dag gebruikt worden. (En dat alles om 1/10 sec tijdswinst!).
Logisch dat teams met kleine budgetten daar niet tegen op kunnen.
Met deze nieuwe budget beperkende maatregelen overwegen nieuwe teams, zoals bv Porsche en Lola ook om mee te doen aan dit Formule 1 spektakel.

Kortom er zitten zowel voordelen, als nadelen aan deze nieuwe maatregelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding