Hoe kan een freelance fotograaf ''achter de hekken'' komen? Wat is de geschikte perskaart?

Ik wil me graag gaan ontwikkelen in sportfotografie, maar hoe kan ik bij de andere fotografen komen? Is deze (http://www.nvj.nl/perskaarten/) perskaart voldoende om te hebben en zo dichter bij het veld te komen (voetbalwedstrijden). En welke perskaarten heb je dan nodig voor EK/WK/OS?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

Je hebt een NSP kaart nodig, dat is een perskaart.

Je moet sowieso werken als journalist of fotograaf die door de NSP erkend is. Er zijn nog meer eisen, die zijn allemaal op de volgende site opgesomd:

http://www.nsp.nl/aanvraag-nsp-kaart/

Toegevoegd na 1 minuut:
De NSP kaart geeft toegang tot alle nationale wedstrijden, dus niet het EK, WK en OS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij grote sportevenementen zul je veelal op de journalistenlijst gezet moeten worden en hiervan een accreditatie moeten krijgen, voordat je toegang krijgt tot de sportvelden. Niet elke journalist wordt toegelaten.

De werkgever van de journalist moet deze toestemming voor zijn medewerker regelen. Deste groter de werkgever is, deste meer kans je hebt, om dichtbij de actie te komen. Journalisten van het plaatselijke suffertje hebben dus, en dat is ook wel logisch denk ik, minder kans, om op de eerste rij te worden toegelaten, dan journalisten van bij de NOS.
AlphaLimaSierra