hoeveel cm krimpt een shirt als hij een uur in de wasmachine zit

???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.6K

Antwoorden (7)

Dat ligt aan je shirt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo niet te zeggen. Hoeveel cm was het shirt voordat het in de wasmachine zat? Staat de wasmachine aan? op hoeveel graden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Staat de wasmachine aan" lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:D
Dat hangt er vanaf hoe heet je hem wast. Als je op 40 graden wast gaat het meestal wel goed met katoenen tshirts.

Een shirt krimpt niet een vast aantal centimeters maar een percentage. Dit zal niet meer dan 5% zijn als je normaal wast. Meestal krimpt het bij de eerste wasbeurt het meest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Bij een hoge temperatuur, krullen de vezels in elkaar. In hoeverre dit gebeurt, ligt er dus aan hoe hoog de temperatuur is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal staat het krimppercentage er ook in. +
ligt aan
-het aan het materiaal
-nieuw/oud
-de wastemperatuur

bij katoen krimpt het ongeveer 5 tot 8 cm op 40 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste krimp wordt veroorzaakt door teveel wasmiddel.
Leg een nieuw katoenen shirt, voor het in de was gaat, 15 uur lang in koud water. De krimp zal minimaal zijn, of het krimpt zelfs helemaal niet. Dit doe ik ook altijd met nieuwe spijkerbroeken.
12 jaar geleden
Dat valt moeilijk te zeggen want:

* licht aan materiaal
** temperatuur
***oud of nieuw shirt

En dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er vanaf hoeheet