Waarom zeggen veel mensen dat voetbal wél een sport is en Korfbal, tafeltennis, badminton en golf niet?

Ze zeggen vaak: 'Ja op de camping is het wel leuk' of je wordt er niet moe van. terwijl dit helemaal niet zo is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

misplaatst chauvinisme van de voetbal liefhebbers... Ikzelf vind trouwens dat voetbal zo langzamerhand geen sport meer is maar een soort van toegestaan geweldplegen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha toegestaan geweldplegen, hij is grappig maar dat slaat echt nergens op sorry.
Kan je je mening nader verklaren/onderbouwen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu, zowel op het veld als erbuiten en om het voetballen heen worden dermate ernstige geweldsdelicten gepleegd , en dan worden die ook nog eens naderhand goedgepraat of afgezwakt. Kijk maar naar de affaire Nigel de Jong... Die gast had wat mij betreft voor de rest van zijn leven zijn voetbal licentie mogen inleveren. Wat een schoft!!!! En dan heb ik het nog niet over de schade die de zogenaamde voetbalsupporters veroorzaken en de kosten die de politie elke keer weer moet maken om het maar een beetje in de hand te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En denk nou niet dat ik niet van het spel hou want het spel mits goed en eerlijk gespeeld is weldegelijk interessant!
Onwetendheid.

Mensen weten niet wat er bij komt kijken dus bagatelliseren ze het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad. Dit probleem heb ik zelf ook wel eens. Moet je helemaal gaan uitleggen :P
Omdat voetbal een algemeen beoefende en geaccepteerde sport is en de overige sporten vaak worden geassocieerd met een bepaalde levensstijl. Bijv. golf is voor kakkers, tafeltennis voor nerds etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mensen die die levensstijl niet hebben vinden het dan vaak een stomme sport. Terwijl ze het misschien nog nooit beoefend hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het er niet mee eens badminton en tafeltennis enzo zijn zelfs zeer intensief. het is alleen minder bekend dan voetbal...