Hoe maak je gym leuk? Zelfs als je een niet zo'n leuke klas hebt.

Toegevoegd na 2 uur:
IK BEN ZELF EEN LEERLING, DAT GYM HAAT!
Daarom wil ik graag weten hoe ik het zelf leuk kan maken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (9)

Laat de kinderen iedere keer zelf een spel bedenken.
Jij geeft aan wat er globaal in moet zitten en zij bedenken daarop een spel of handeling.

Kinderen betrekken bij wat je doet, zorgt ervoor dat ze gemotiveerd raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet, gym is niet leuk. (of ik vond het niet leuk.)

De enige manier waar op ik het leuk wist te maken was dom doen en etteren zodat ik strafregels mocht schrijven in de kleedkamer (Ik heb nu mede dankzij dat een prachtig handschrift) Ook ziekbriefjes van mijn vader dan wel zelf vervalsen hielpen voor mij de gymles leuk houden en daarmee bedoel ik dat de gymles geschiedde met mijn afwezigheid.

Later kwam ik met die methoden niet meer weg en fietste ik gewoon naar huis en kwam de gymleraar in de auto achter me aan en reed me klem, dat was een beetje de sport geworden tussen ons, op zich kwam ik uiteindelijk wel aan de nodige lichaamsbeweging en sportieve tactiek maar dat alleen uit het ontlopen van mijn gymleraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor het verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vader was leraar lo, mocht ik dit gedaan hebben zoals jij dit deed......dan zwaaide er wat wanneer ik thuis zou komen, dus deed ik het lekker niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, wel te verstaan ik heb niets algemeens tegen gym leraren en essen. Persoonlijk wel, maar met die laatste die me klem reed op de voerweg kon ik uiteindelijk verrassend goed opschieten, hij was ook nog eens decaan van de school. Goeie man, ik denk nog wel eens aan 'm.
de kabouterdans doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens het belangrijkste deel van de les zo ineens van onderwerp veranderen en die bewuste klas laten spelen, voetbal, mini voetbal, basket en dergelijke meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apenkooien!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je voor de kinderen een uitdaging bedenkt. worden ze boos op jou. Punt of half punt van hun eindcijfer. Als ze goed hebben gewerkt, dan geef je iets erbij of je laat ze de volgende les kiezen wat ze willen doen. hopelijk word het nou leuker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder moet een spen bedenken en wie daar mee is ,steekt zijn vinger op,en wie de meeste stemmen heeft die wint.

Toegevoegd na 1 minuut:
spen=spel'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet teveel overde klas nadenken onder het gymen.
probeer in gedachten te houden dat je gezond bezig bent met gym, dat het goed is voor je lichaam en je hoeft even niet met je hoofd bezig te zijn zoals bij de andere vakken.

probeer het te zien als even een uurtje ontspanning voor je geest
13 jaar geleden
doe net als ik maar dan bij vakken zoals wiskunde vroeger, ik dacht bij wiskunde dit is niet leuk en ik haat dit ik wil dit niet doen! maar ik ging toch leren en mijn best doen om te slagen ik probeerde de leuke kanten van deze vakken te vinden, bij houw is het gym, doe je best zorg dat er voldoendes op je rapport komen en probeer iets leuk te vinden bij gym , misschien vind je voetbal leuk, of vollybal of een ander tik spel, verheug je hier op en doe minder leuke dingen maar dan met de gedachte we gaan de volgende keer iets leuk doen! bespreek dit eventueel met je leeraar, zeg eens wat jij leuk vind om te doen!

succes!