ik ben nu ongeveer 6 weken aan het trainen voor een coopertest ,wie kan mij vertellen wat het beste schema is vanaf de 6e week?

Weet jij het antwoord?

/2500

Moeilijk te zeggen omdat ik je schema niet ken. Bij het schema dat ik volg voor het lopen van de 5 kilometer is het programma vanaf week 6: (l=lopen, w=wandelen) dag 1: 5 l, 1 w, 6 l, 2 w, 7 l, 2 w, 8 l, en 1 w dag 2: 8 l, 1 w, 8 l, 2 w, 8 l, 1 w, 8 l, 1 w dag 3: 10 l, 2 w, 10 l, 2 w, 12 l, 1 w dag 4: 15 l, 2 w, 15 l, 2 w dag 5: 10 l, 1 w, 12 l, 1 w, 12 l, 1 w dag 6: 10 l, 1 w, 20 l, 1 w Daarna moet je toch wel klaar zijn voor een coopertest lijkt me.

Een coopertest meet twee dingen: je conditie en je sportvaardigheid. Conditie kan je op verschillende manieren opbouwen, zoals verschillende antwoorden al aangeven. Sportvaardigheid zoals: spierontwikkeling, looptechniek en energiedosering verkrijg je door specifiek één sport te beöefenen. Een goede manier om beiden te trainen is een afwisseling tussen lange duurlopen (voor conditie) en intervaltrainingen (voor spieren). Intervaltraining: wissel elke 30 seconden tussen joggen en hard rennen. Doe eerst een goede warming up (min 15 min). Doe dit 3-5-7-9x om en om. Doe daarna het rijtje achteruit: 7-5-3 (een piramide met 9 als top). Neem bij het terugtellen telkens 60 ipv 30 seconden rust na een rijtje. Dit is nodig om het vol te kunnen houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100