Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij PSV - Sampdoria was een PSV-doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. De bal werd door de tegenstander aangespeeld. Terecht buitenspel?

Toen PSV-speler A op het doel schoot, stond PSV-speler B (Markus Berg?) buitenspel. Was dat op het moment van schieten van A hinderlijk buitenspel? Zo ja, dan had de scheidsrechter volgens mij op dat moment of daarvoor al af moeten fluiten. A schoot op doel, de doelman hield de bal tegen en vervolgens kwam de bal voor de voeten van B die de bal inschoot. Toen floot de scheidsrechter volgens mij pas af voor buitenspel. Vreemd, vinden jullie niet?

13 jaar geleden
in: Voetbal
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, niks vreemds aan. Berg stond duidelijk buitenspel en werd de goal werd terecht afgekeurd (zie rond 1:00 in het filmpje).

Toegevoegd na 1 minuut:
rond 1:16 is het helemaal duidelijk te zien. Zelf met de beste bedoelingen (ik ben zelf PSV-fan), maar dit si buitenspel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het was terecht buitenspel. Ik heb het zelf gezien, als het het ook nog eens te lezen is op de website van PSV, zal het wel terecht zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een bron gevonden waar deze situatie nadrukkelijk wordt genoemd als buitenspel. Even een quote hieruit:

"Het moment waarop de bal door een speler wordt gespeeld, is beslissend voor het al dan niet buitenspel staan van zijn medespeler. Alles wat na dat moment gebeurt, kan van belang zijn voor wel of geen buitenspel. Een medespeler kan op het moment dat de bal gespeeld wordt buitenspel staan, zonder dat de scheidsrechter hiervoor affluit, omdat hij niet actief bij het spel betrokken is en dus niet ingrijpt in het spel of zich niet met het spel van de tegenstander bemoeit of voordeel trekt uit zijn positie. Ander wordt het bij de volgende spelsituatie: Een aanvaller lost een schot op doel en een medespeler van hem staat tegelijkertijd in een niet strafbare buitenspelpositie. De scheidsrechter fluit hier dus niet voor. De bal komt vervolgens via de vuist van de doelverdediger (of de paal) bij de buitenspel staande speler terecht. deze krijgt de bal voor zijn voeten en scoort. Nu moet de scheidsrechter fluiten voor strafbaar buitenspel, omdat de speler voordeel trekt uit zijn buitenspelpositie."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen dat is niet vreemd, als die bal van A in het doel was
gegaan dan was het een zuiver doelpunt, speler B bemoeide zich niet met het spel ( maar stond wel buitenspel ) de keeper stopte het schot , maar niet klemvast, waardoor de bal voor de voeten rolde van speler
B die schoorde een doelpunt in buitenspel positie,
terecht afgekeurd door de scheids.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oom Roelof Luinge heeft mij uitgelegd dat de bal terug wordt gekaatst en dat speler A buitenspel staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding