Wat is 030 040 enzovoorts?

010 is feyenoord 020 is ajax, en voor de rest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
11.6K

Antwoorden (5)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_netnummers

030 = Utrecht
040 = Eindhoven
050 = Groningen
etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderstaande link een lijst met alle netnummers (kengetallen) van Nederland. Deze is dus te lang om te kopieeren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 010 Feyenoord (Rotterdam) is en 020 Ajax (Amsterdam) dan is 030 FC Utrecht (dus stad Utrecht) en 040 (Eindhoven) PSV.

Mij was dit niet bekend, maar dan worden (die) voetbalclubs blijkbaar gelinkt aan de telefoonnetnummers van de steden. Alleen is Excelsior als Rotterdamse club ook 010 dus hoe zit dat dan?

Fc Groningen is dan 050, 060 bestaat niet want o6 is voor mobiele nummers, Fc den Haag is dan 070.

080 is voor gratis nummers terwijl 090 voor betaalde nummers is.

Verder heb je dan bv FC Twente 053. Zo kun je verder gaan.

Als je de overige netnummers wilt weten kun je naar de volgende site gaan:

http://www.dailyfinance.nl/nuttige-tools/netnummers-van-nederland
12 jaar geleden
010 en 020 worden meestal gebruikt. Dit komt doordat de fanatieke ajax fans het niet over hun hart krijgen gewoon feyenoord of rotterdam te zeggen en andersom geldt hetzelfde voor feyenoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nijmegen is 080

Toegevoegd na 10 minuten:
Feyenoord 010
Ajax 020
Fc Utrecht 030
PSV 040
FC Groningen 050
FC Den Haag 070
NEC 080

Dit zijn de oude Netnummer van voor 1995, daarna werd het in Nijmegen 024 enz.

En supporters van deze clubs hebben deze nummers aan hun club verbonden omdat het iets nostalgisch is,iets wat alleen van je eigen stad/regio is. en Nostalgie is voor veel Voetbalsupporters erg belangrijk, ik als NEC-supporter hecht veel waarde aan het nummer 080 omdat dat iets typisch Nijmeegs is