hoeveel mensen hebben in nederland die de wk 2010 wedstrijd nederland-uruguay op TV gekeken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De halve finale tussen Nederland en Uruguay is bekeken door een recordaantal van maar liefst 12,3 miljoen kijkers maakte de NOS gisteren bekend. De wedstrijd werd om precies te zijn door 9,5 miljoen Nederlanders thuis gekeken en door 2,8 miljoen mensen buitenshuis. De verwachting is overigens dat het huidige record zondag zal sneuvelen bij de finale van Oranje tegen Spanje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Thuis kijkers waren er 9,5 miljoen, maar het aantal dat buitenshuis heeft gekeken is nog niet bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo n 9 miljoen hoorde ik net. de mensen die in de kroeg of op de grote schermen keken zijn daar nog niet bijgeteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was de wedstrijd Uruguay-Nederland.
Volgens de bron zo'n 8,5 miljoen mensen die thuis hebben gekeken.
Dit is aantal komt voort uit een schatting.
Maar daarbij komen alle mensen nog die in de stad op een groot scherm hebben meegekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk rond de 11,5 miljoen mensen.
Uit de Telegraaf:

"Kijkcijfersexpert René van Dammen voorspelde eerder dat in totaal 11,5 miljoen mensen in Nederland de halve finale thuis of buitenshuis via de televisie zullen volgen."

Het exacte aantal wordt morgen bekend gemaakt.