Waarom is fifa erop tegen dat de 'onelove'-armband word gedragen?

een jaar geleden
in: Voetbal
5.3K
ronron1212
een jaar geleden
Er zijn mensen zwaar betaald om de wedstrijden daar te houden en te vertellen wat een prachtig land het is
tinus1969
een jaar geleden
Uiteindelijk omdat qatar niet echt een lhbt-tolerant land is.
LeonardN
een jaar geleden
Uiteindelijk omdat het een politiek statement is.
Politieke statements zijn niet toegestaan volgens de regels van de FIFA.

Antwoorden (1)

Omdat in de reglementen staat dat het verboden is om in een wedstrijd politieke statements te dragen.
Ook is de outfit van de spelers vooraf door de FIFA goedgekeurd. Daar kun je niet op het laatste moment nog wat aan toevoegen.
Driekwart van de wereld vindt die armband maar woke geneuzel, dus kan de FIFA niet anders dan de regels strikt handhaven.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Ik denk dat niet 3 kwart van de wereld daar zo over denk. Die denken eerder de gekochte wk
ronron1212
een jaar geleden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/toch-geen-onelove-armband-tegen-senegal-ik-heb-sterk-de-indruk-dat-dit-onder-druk-van-qatar-is~bd4c62e5/
HannekeJanssen
een jaar geleden
Die laatste zin van je antwoord is heel raar! Ik kan ook wel stellen dat driekwart van de wereld voetbal maar raar vindt, en dat de FIFa zichzelf "daarom" maar het beste kan opheffen??
LeonardN
een jaar geleden
@HJ
Dan snap je de intentie van die zin niet.
Laten we de situatie omdraaien.
STEL:
Nederland is het gastland en in veel Afrikaanse landen is het hip om een armband te dragen welke de betekenis heeft: "Homoseks is een zonde in de ogen van God".
Zou je het er dan wel mee eens zijn als de FIFA een dergelijk statement/armbandje verbiedt? En wat als dat voor 3/4 van de wereld een normaal statement is?
===
De FIFA maakt nu eenmaal uit wat er op haar evenement gebeurt.
Ze willen geen politiek, staat ook in hun voorwaarden.
Jij maakt niet uit of de FIFA zich moet opheffen. Ook als driekwart van de wereld wil dat de FIFA zich op zou moeten heffen zegt dat niks.
ronron1212
een jaar geleden
Dit is geen politiek statement het gaat om mensen rechten.
Dat de fifa zo omkoopbaar is en corrupt
Na jarenlange geruchten van corruptie en fraude binnen de organisatie werden op 27 mei 2015 meerdere FIFA-officials gearresteerd op verdenking van omkoping, afpersing en het witwassen van geld. Ook werd er door de Zwitserse politie een inval op het hoofdkantoor van de organisatie gedaan en werden er documenten meegenomen.[
We zijn verbaasd over hoelang dit al speelt en hoe het bijna alles raakte waarin de FIFA zich mengde. Het lijkt tot elk element van de organisatie te zijn doorgedrongen. Het was gewoon hun manier van zaken doen. De corruptie was geïnstitutionaliseerd.
— Amerikaanse aanklager
De Zwitserse justitie is een eigen strafrechtelijk onderzoek begonnen naar mogelijke frauduleuze handelingen bij de toewijzing van de WK's van 2018 aan Rusland en 2022 aan Qatar In 2015 trad vier dagen na zijn herverkiezing Sepp Blatter af als FIFA-voorzitter. Als reden gaf hij
ronron1212
een jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA