Hoe kan het zijn dat Feyenoord niet failliet is?

Ik bedoel.. voor o.a. Haarlem is ook het doek gevallen..
Feyenoord heeft de club met de hoogste schulden.. en zelfs door wordt nog over gegist.. ik bedoel.. hoort een club niet gewoon volledige inzage te verlenen aan zijn financiële status? Waarom doet de knvb hier niets tegen?

Feyenoord is een fantastische club hoor.. maar van een kale kip kan je niet meer plukken zeg ik dan maar

Toegevoegd na 27 seconden:
door=daar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan denk je dat Feyenoord erg is... Al eens gehoord van Real Madrid?

Het beste antwoord

Lees vooral de laatste twee alinea's

Financiële problemen
Door het uitblijven van succes in de competitie en het niet halen van de Champions League, nam de schuld van Feyenoord in de jaren hierna sterk toe.

De Rotterdammers hadden in de zomer van 2007 enkele grootverdieners aangetrokken, maar dat risico pakte niet goed uit.

In het seizoen 2008/2009 eindigde Feyenoord als zevende in de Eredivisie en geld voor versterkingen was er nauwelijks.

Toch wisten ze via enkele investeerders en andere constructies nog enkele spelers aan te trekken. Het seizoen 2009/2010 verliep voor Feyenoord beter vergeleken met het jaar daarvoor.

De club eindigde op een stabiele vierde plek in de competitie en stond de club voor de vijftiende keer in de finale om de KNVB-Beker. De finale werd verloren van Ajax.

Voor aanvang van het seizoen 2010/2011 werd via de KNVB bekend dat Feyenoord in Categorie 1 is geplaatst. Dat betekent dat de voetbalbond hun financiële huishouding verscherpt in de gaten houdt.

Clubs die in categorie 1 geplaatst zijn, moeten daar binnen drie jaar weer uit zijn. Hebben ze hun zaakjes binnen die periode niet op orde, dan dreigen ze hun licentie kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat nac zondag van ze gewonnen heeft :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat dat dan weer op? Is geen antwoord op de vraag.
Leuk voor NAC, maar als het met zulk afbraak voetbal moet, dan hoop ik dat ze voortaan gewoon weer verliezen.
Omdat ze nog steeds alle betalingsverplichtingen nakomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feyenoord kan nog steeds aan de betalingsverplichtingen voldoen dat is al een reden dat zij nog genoeg geld in kas hebben .
En door een constructie rekend feyenoord de waarde van de spelers om in geld .
Zolang er nog geen spelers verkocht hoeven te worden is dat een teken dat zij nog redelijk rond kunnen komen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt omdat feyenoord grote geldschieters heeft. feyenoord is een club van een grote stad cq. wereldstad de knvb heeft ook een grote lepel in de pap ... grote wedstrijd moeten in grote stadiums gespeeld worden en die heeft nederland niet veel feyenoord doet het nu matig(ik ben zelf feyenoorder sinds 1992) maar de club wordt gesponserd door mensen die belangerijk zijn voor rotterdam zelf is een geldkwestie van hoge piefen.. er zijn zelfs plannen voor een nieuw stadium het gaat hem om de naam want in die stadium gaan niet alleen voetbalwedstrijden gespeeld worden (het is een grote leugenpotje tegen over de gewone burger)