Waarom moeten mannen bij het WK voetballen hun shirt aanhouden?

Ik heb dit niet meegekregen. Waarom mag dit niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me juist af waarom veel voetballers automatisch hun shirt willen uittreken bij het scoren van een goal. Is toch een rare reflex?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uittrekken bedoel ik natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..snap ik ook niet.. maar mij hoor je niet klagen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je nu de toeschouwers of de voetballers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ italklaas: zie antwoorden die gegeven zijn.
De voetballers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mogen ze! Wordt het nog leuker om naar voetbal te kijken!

Het beste antwoord

De regel is al van kracht sinds het EK 2004 in Portugal, dus als je het nog niet hebt meegekregen, dan heb je de laatste tijd niet vaak voetbal gekeken (en zeker vorig jaar geen samenvattingen van de wedstrijden van NEC gekeken, daar gebeurde het nogal eens dat er een kaart viel wegens het uittrekken van het shirt).

De regel is destijds ooit verzonnen om "tijdrekken" tegen te gaan. Dat is altans de officiele regel, ik vraag me af of het echt zoveel extra tijd kost om zo'n shirt weer over je hoofd te trekken.
In mijn optiek is de achterliggende reden dat de chagrijnige mannetjes op de burelen van de UEFA, FIFA en de KNVB het niet konden hebben dat hun echtgenotes verlekkerd zaten te kijken naar de blote torso's van af en toe wel erg lekkere voetballers....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjah... what can I say.. ik kijk bijna nooit voetbal.

Andere antwoorden (8)

Heeft waarschijnlijk te maken met een beetje fatsoen. Helaas ontbreekt dat vaak bij veel van deze mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb eens gehoord dat dat niet meer mag omdat dat teveel tijd kostte, de voetballers gingen dan na een goal het shirt uit doen en het kostte extra tijd omdat ze daarna de shirts weer aan moesten doen.
gewoon omdat je met het shirt aan meer tijd houd om verder te gaan met voetballen
13 jaar geleden
om het netjes te houden , een volgende stap zou kunnen
zijn om de broek uit te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door het tijdrekken is dat,het is bij elke voetbalwedstrijd,alles

doe je het niet krijg je een gele kaart

heb je er al 1 krijg je rood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je!
ik heb nog een andere mogelijkheid. De voetballers zijn bezweet van de inspanning en in zuid-Afrika is het winter in juni (ja minduimpjesvolk winter) en daarom koelt het lichaam te veel af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alle spelers dat zouden doen, dan kun je niet meer goed herkennen wie van welk team is. De scheidsrechter valt dan wel mooi op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals menigeen hierboven al heeft geantwoord, heeft het inderdaad met tijdrekken te maken. Echter zit er nog een kant aan en dat is de provocerende houding naar supporters toe. Opjuttende gebaren en/of gedragingen worden door de voetbalbonden niet getolereerd. Enkele bobo's hebben deze vorm van juichen hieronder geschaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, de mensen van de fifa beginnen steeds meer te zeiken.