Waarom maken ze voor elke WK, een nieuwe WK-bal?

Hoe komt het dat op elk WK van voetbal een nieuwe bal ontworpen word?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (5)

Dan hebben ze een speciale tiptop moderne en uptodate volgens de laatste technologie eenmalige nieuw WK-voetbal... Het is allemaal reclame... Meer niet...

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan kunnen ze hun eigen voetbal verkopen, want het is wel een echte WK-voetbal... Dus commerciële redenen alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oude zijn dan inmiddels allemaal al versleten...

Bij het laatste grote toernooi klaagden veel spelers dat de bal te zwaar was. Hopelijk is dat de reden dat er weer een nieuwe bal ontworpen wordt, en dat er dan naar de spelers geluisterd is.

Maar verder is het voornamelijk allemaal commercie.
En iemand mag ``naam maken`` met een nieuw ontwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat elke keer in een ander land word gespeeld. Daarom maken ze elke keer een ander bal en dan de naam van die lan er bij. Dit jaar staat er dus de logo van Zuid Afrika er op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweeledig; allereerst comercieel, dé wk-bal wie wil dat nou niet hebben.Daarnaast is het wk een goed moment om een bal met de nieuwste technieken op de markt te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal voor de commercie. Krijg je gelijk wereldwijd gratisreclame. Het word dan ook een collect-item. De verkoop loopt dan als een trein. Als je niet met zo'n ultra-moderne bal voetbalt hoor je er niet bij.