Is Nederland het kleinste land met betrekking tot het aantal inwoners die de finale van het WK voetbal heeft gehaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee, Uruguay heeft lang, lang geleden zelfs 2x het WK gewonnen. Dit was in 1930 en in 1950. Uruguay heeft op dit moment ongeveer 3.3 miljoen inwoners.

Ook Zweden, Hongarije en Tsjecho-Slowakije hebben ooit een WK-finale gespeeld. Allen landen met minder inwoners dan Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee
Ik vermoed dat he Urugay is....
Vier keer Holland in grootte
Maar ongeveer 3.300 .000 inwoners en dat is maar een vijfde van Nederland
En , waren twee keer kampioen