Zijn er voetballers die veldspelers zijn maar ook regelmatig keepen?

In het profvoetbal

een jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Gezien de specifieke training daarvoor lijkt mij dat niet handig.

Antwoorden (2)

Het is wel al eens voorgevallen dat een veldspeler de handschoenen moest aandoen bij het uitvallen van de keeper en reservekeeper maar dat is ook heel zeldzaam. Maar het zou me erg verbazen dat dit ergens bewust en af en toe voorvalt. Een ploeg gaat ook niet snel roteren met hun keepers, de beste staat onder de lat en daar zijn de reserve keepers hun ook goed van bewust dat ze pas een kans zullen krijgen als de eerste keeper uitvalt
een jaar geleden
Als het gaat om professioneel voetbal, dan kom je dat niet tegen. Reden hiervoor is dat de benodigde kwaliteiten voor een goede keeper heel anders zijn dan de benodigde kwaliteiten voor een aanvaller, middenvelder of verdediger.

In het amateurvoetbal kom je dat wel regelmatig tegen, niet zozeer bij de selectie elftallen maar hoe lager het niveau, hoe meer er 'gewoon voor de lol' gespeeld wordt.
Dan kan het best voorkomen dat er geen uitgesproken keeper beschikbaar is, of misschien juist meerdere maar dan doen ze gewoon als veldspeler mee (wel even het juiste tenue aantrekken).
een jaar geleden