als ik duik ligt altijd mijn heup open hoe voorkom ik dit ik weet niet hoe ik het beste val ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wat helpt is dat als de bal in de hoek komt. je duikt, eerst bal vastpakken en dan al eerste met de bal in je gestrekte armen op de grond komen

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je de keeper bent van een voetbalteam en daarom moet duiken tijdens een wedstrijd? Voetballers lijken mij nooit te hoeven duiken tijdens het spel.

Je kan het beste verwondingen voorkomen door ervoor te zorgen dat je het raakvlak met de grond zo groot mogelijk maakt, dus misschien kan je zorgen dat je arm of je rug een deel van de "klap" opvangt? Hierbij moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn, maar dat moet je sowieso altijd.

Wat je ook kan doen is eerst hurken en pas daarna duiken zodat de afstand tot de grond kleiner is dan wanneer je vanuit een staande stand naar een bal duikt.

Als je een (keepers)trainer hebt, kan die jou waarschijnlijk nog meer goede tips geven.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat ook kan helpen, is een enigszins rollende beweging (proberen te) maken in plaats van alleen een vallende. Dan verdeel je de energie die uit je beweging moet wegstromen over meer contactmomenten met de grond zodat je die energie niet allemaal in één keer kwijt hoeft te raken. Door een kort hevig contact met de grond verwond je je sneller dan door een aantal minder hevige contacten achter elkaar.
7 jaar geleden
@Antoni deze persoon kan ook op volleybal zitten, hierbij komt het wel vaker voor dat je heup openligt na het duiken.

Ik heb zelf altijd blauwe plekken op mijn heupbotten bij het duiken, maar bij mij komt het denk ik omdat ik niet zo goed meer durf te duiken en dan vooral op mijn heup terecht kom. In ieder geval moet je zorgen dat je recht op de grond komt en niet op één kant meer terecht komt. Maar verder weet ik het zelf ook niet want ik heb zelf ook problemen met duiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
@ikkeleoniek, de vraag is gesteld in de categorie Voetbal, dus ik ga ervan uit dat hij op voetbal zit.