Waarom is iedereen zo gefixeerd op Arjen Robben?

Het Ned. elftal wint toch ook zonder hem zoals we hebben kunnen zien.Ik vind die Robben een voetballer van niks , als ze hem een beetje een hardere tik geven dan ligt hij in de kreukels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je eens. Robben is heel erg opgehemeld en daardoor is hij mijns inziens flink naast zijn schoenen gaan lopen. Eigenlijk kan hij niks hebben en zijn kwaliteiten vind ik niks speciaals.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij zijn denk de enige die er zo over denken italklaas

Antwoorden (8)

Omdat hij een speler is die een wedstrijd kan openbreken en met één actie tevens een wedstrijd kan beslissen. Hij is inderdaad erg blessuregevoelig, toch heeft hij het afgelopen jaar behoorlijk wat wedstrijden voor Bayern Munchen gespeeld. En daarin vaak de bepalende factor geweest. Oranje kan zonder hem inderdaad ook winnen, echter zijn de tegenstanders nog niet van het formaat wereldtop geweest. Dan heb je Robben zeker nodig, die heeft dit jaar bewezen belangrijk te kunnen zijn, tijdens topwedstrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat hij bij de generale repetitie erg veel pech had. Dat maakt het spannend als hij nu weer in het veld staat.

Maar ik weet ook waarom hij snel niets meer doet, als je hem aanraakt op het veld. Hij heeft namelijk een enorme pauzeknop op zijn rug. Hij gaat dus snel in de pauze stand. Zag ik gisteren op tv...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, out-of-the-box denken is bij mij favoriet en ben eigenlijk geen voetbalkijker, dus dan valt mijn oog op andere dingen
Ga er gerust van uit dat niet iedereen gefixeerd is op Robben. Als ik voor mezelf spreek interesseert hij me geen lor. De macht van de media is verregaand. De manipulatie van de media ook. Als de media, kranten, televisie enz. maar blijven hameren op hoe belangrijk hij is, dan zullen er mensen zijn die er kennelijk gefixeerd op worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Omdat hij gewoon supergoed is(mening). Hij heeft zichzelf natuurlijk nog niet bewezen in het NL elftal, maar als we (wat waarschijnlijk gaat gebeuren) tegen Brazilië moeten hebben we hem ZEKER nodig!

Oké, hij is wel blessure gevoelig. Maarja dat weegt niet op tegen zijn kwaliteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij het verschil maakt tussen een goed team en een team dat wereldkampioen kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de wedstrijden bekijkt:

Als Robben erin komt, dan gebeurd er iets! Het is gelijk vele malen gevaarlijker voor de tegenpartij. Natuurlijk hebben we goede spelers in het Nederlands elftal, maar je merkt dat het allemaal makkelijker gaat als Robben erin zit. Dit kan natuurlijk ook al door de dreiging van de persoon komen.

Ik heb gisteren toch 20 minuten genoten toen Robben erin kwam, wat een wereld van verschil in spel: Hij is aanspeelbaar, hij maakt acties, en hij zorgt voor dreiging met uitstekende schoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een speler als Robben (of Elia) is goed om meerdere redenen.

- Zo'n speler brengt diepgang
- Zo'n speler zorgt ervoor dat andere spelers meer ruimte krijgen, Robben wordt meestal door twee verdedigers gedekt
- Robben ligt heel goed in de groep waardoor de mentaliteit veranderd
- Robben kan met zijn individuele kwaliteit iets brengen wat vdvaart en vpersie op dit moment niet kunnen
- Zie ook de bron voor 10 extra redenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit een heel andere hoek geredeneerd: Nederland speelt nog niet echt goed, ook al winnen we de wedstrijden. Sommige mensen hadden van het spel van het Nederlands elftal meer verwacht. Dan ga je verder denken. Ze zeggen weleens dat Nederland 16 miljoen bondscoaches heeft...en die zoeken allemaal een verklaring voor het suboptimale spel van Nederland.

Robben kan een soort hoop of een reden geven aan de mensen. (Als Robben weer meespeelt, dan spelen we echt de sterren van de hemel...)

Laten we hopen dat Robben die druk kan waarmaken :)