Als een WK meerdere keren achtereen gespeeld zou worden, zou dan steeds dezelfde kampioen eruit rollen?

Ofwel: hoe groot is eigenlijk de geluksfactor in zo'n kampioenschap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dat is heel onwaarschijnlijk.Het weer,de conditie.geluk,alles speelt een rol.De scheidsrechter,zijn beslissingen.Het zijn allemaal factoren die meespelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord, omdat je zegt de scheidsrechter, al enkele
malen gezien, dat er een doelpunt toegekend is, terwijl
het volgens de t.v beelden duidelijk buitenspel was.
Daarom van mij een dikke pluseen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste opsomming van mee-bepalende factoren. Anderen noemden weliswaar een percentage (20-25% kans dat dezelfde kampioen wordt) maar dat lijkt ook maar een slag in de lucht.

Andere antwoorden (7)

ik denk dat de kans heel klein is als dezelfde ploeg 2x zou winnen als ze het over moesten doen.
er hoeft maar 1x een bal anders te rollen en een andere ploeg wint en ze kunnen er dan al snel uit liggen.

tuurlijk moet een ploeg goed zijn om te winnen. maar een beetje geluk moet je ook wel hebben
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder geluk vaart geen ploeg wel.+1
de kans is niet groot denk ik zo.
Dit heeft onder andere te maken met uitputting van de spelers, de hele selectie en het speelschema.
Je blijft natuurlijk wel de beste, maar op het moment dat jouw team eerst tegen Spanje moet in de poule vervolgens tegen Duitsland dan Brazilie en dan nog een keer tegen Argentinie moet spelen is het wel redelijk vervelend... Je moet dus '' geluk '' hebben met de loting.
De kans lijkt mij te liggen rond de 20%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet steeds dezelfde, vanwege factoren als geluk, maar stel je houdt zo'n toernooi twintig keer simultaan (puur hypothetisch, natuurlijk), dan zul je waarschijnlijk 4, 5 ploegen hebben die telkens de titel pakken - op basis van kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE WANT EEN BALLETJE KAN RAAR ROLLEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal is niks anders als een flipperkast. Je weet bijna nooit welk kant de bal op rolt. Je kunt het nooit voorspellen. Er rolt dus niet steeds dezelfde kampioen uit (tenzij ze heel veel geluk hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geloof ik niet. Misschien wel vaker dezelfde ploeg, maar er zullen best anderen zijn die het toernooi zullen winnen.