Tot welke leeftijd kan je profvoetballer worden?

Wat is zeg maar het maximum.
Wat nou als je 22/24 bent en een messi 2.0 bent en ze negeren het want je bent te 'oud'. ik vraag me dat al een tijdje af. En komen er dus scouts kijken bij oudere of echt alleen 12/16 in die groep. Want ik las wel het een en het ander over laatbloeiers dus er komen dan wel scouts bij oudere leeftijden neem ik aan. Maar tot hoe oud en wat is eigenlijk de leeftijd waarop het echt niet meer kan dat wil ik graag weten.

Gr!

2 jaar geleden
in: Voetbal
11.3K
andyka
2 jaar geleden
Bedankt en hoe zit het als je bijvoorbeeld op je 24e op voetbal gaat maar gewoon heel goed bent en de conditie is top? Dus niet daarvoor hebt gevoetbald misschien alleen heel lang geleden. Kwaliteit wat zeg maar prima is alleen gewoon lang niet gevoetbald op een club.
tinus1969
2 jaar geleden
Als je 'echt heel goed bent', word je vanzelf wel gespot, omdat het elftal waar je bij zit dan opvallend goed gaat presteren.

Antwoorden (1)

Daar is niet echt een regel voor, omdat het van meerdere factoren afhangt dan enkel de leeftijd. Er zijn echter wel wat profvoetballers die door zijn gebroken op latere leeftijd. Mathieu Valbuena maakte 'pas' vanaf 22 jaar de overstap vanuit een amateurclub naar het profvoetbal. Je kan daarnaast ook langer doorgaan dan de gemiddelde leeftijd tussen 35 en 40. Een voorbeeld hiervan is Timmy Simons.