Wat als een beloften elftal de eerste divisie wint?

Beloften elftallen mogen toch niet de eredivisie in?

3 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Het is een eigen onderlinge competitie.
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 Er zijn ook beloftenteams die mee doen in de voetbalpiramide (dus eerste/tweede/... divisie). https://nl.wikipedia.org/wiki/Beloften_Eerste_Divisie
De Reservecompetitie is sinds 2015 de voortzetting van de Beloften Eerste Divisie, voor clubs die met hun beloftenteam NIET in wilden stromen in de voetbalpiramide.

Antwoorden (1)

Dan promoveert de nummer 2 van de competitie en gaat het beloftenelftal NIET door aangezien tweede elftallen niet samen met het eerste in de eredivisie mogen.

Dat gebeurde in 2017/2018

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jong_Ajax
Jong Ajax eindigde in zijn eerste seizoen in de Eerste divisie op een veertiende plaats. In het seizoen 2017/2018 werd Jong Ajax op de slotdag kampioen van de Eerste divisie door met 2-1 te winnen van MVV Maastricht. Omdat tweede elftallen in de Eerste divisie niet mogen promoveren, ging nummer twee Fortuna Sittard naar de Eredivisie. Jong Ajax was het eerste beloftenteam dat kampioen werd van de Eerste divisie.