Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een WK speler geblesseerd raakt wordt zijn club dan gecompenseerd (die veel geld voor de speler heeft betaald)?

Stel, de sterspeler van een club raakt geblesseerd bij een WK wedstrijd, waardoor hij een halfjaar niet kan spelen. De club heeft 30 mille betaald voor de speler maar kan er geen gebruik van maken. Betaalt het land dan de financiele schade of een compensatie? Of de partij die de blessure heeft veroorzaakt? (of niemand....)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
705
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV! Maaruh, 30 mille voor een sterspeler? Kan je die even doorschakelen naar Been(hakker)?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is nog niet het geval, maar daar wordt wel over gesproken, omdat het voorkomt dat de bewuste club vervolgens de speler lang moet missen. Denk bijvoorbeeld aan de blessure die Robin van Persie november vorig jaar opliep in een oefeninterland van Oranje.
Arsenal heeft hem zo ongeveer de rest van het seizoen moeten missen.

Ik geloof dat er ook al een club bezig is een rechtszaak aan te spannen om een deel van de kosten te verhalen op de landelijke voetbalbond, maar er is nog geen uitspraak in dezen gedaan.

Persoonlijk ben ik van mening dat de FIFA wel een dusdanige winst overhoudt aan deze toernooien, dat zij de betreffende club die hun speler voor langere tijd moet missen op zijn minst voor een deel schadeloos zou moeten stellen, maar ja... Blatter (baas van de FIFA, in zijn eigen ogen hoger dan God) denkt daar blijkbaar anders over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ik dacht het niet. Dit is het risico dat je loopt als je een nationaal clubspeler naar het buitenland verkoopt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
nee, dan heeft de club gewoon pech......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding