Waar is enkeltape goed voor?

ik gebruik het nu ook al een tijdje tijdens het voetballen,
ikzelf vind het er goed uitzien maar ook geeft het wat meer druk zodat ik weinig last heb van mijn enkel, maar waar is het eigenlijk ''in medisch opzicht'' goed voor? ik gebruik het wel maar waar is het voor, of heb ik het hierboven al vermeld?

die foto is overgens niet van mij ! maar op google opgezocht om te laten zien wat ik bedoel, dat zwarte

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Je hebt zelf al het antwoord gegeven. Het geeft dus de juiste druk op de enkels. Tevend beschermt het tegen omzwikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste voetballers gebruiken zo'n stuk tape, om er voor te zorgen, dat de scheenbeschermers op hun plaats blijven en niet gaan zakken.

Veel steun aan je enkels geeft zo'n stukje tape niet. Voor steun gebruiken de meeste voetballers het dus ook niet.
AlphaLimaSierra