Welke club is hofleverancier van het WK?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het Nederlands elftal, of algemeen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
algemeen

Antwoorden (2)

Chelsea volgens dit artikel:
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/21900_Ajax%20bij%20clubs%20met%20meeste%20spelers%20in%20voorselecties%20voor%20WK.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, 't was even wat werk, maar ik heb een totale lijst.
Ik zal me hierbij beperken bij clubs die 10 of meer spelers geleverd hebben.

Hofleveranciers zijn Chelsea & Barcelona, beiden met 14 spelers.

Dan volgen:
Liverpool 12 spelers
Real Madrid 11 spelers
Bayern München 11 spelers
Arsenal 11 spelers
Panathinaikos 10 spelers
Inter Milan 10 spelers

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmmm... al mijn telwerk voor niets, de NOS had het ook al gedaan, ze komen op dezelfde aantallen uit als ik:

"Op het WK in Zuid-Afrika zijn twaalf spelers van Chelsea en dertien van FC Barcelona actief. De twee topclubs voeren daarmee de lijst van 'WK-leveranciers' aan.

Clubs met de meeste WK-gangers:
1. Barcelona 13 spelers
2. Chelsea 12*
2. Liverpool 12
4. Bayern München 11
5. Arsenal, Internazionale, Panathinaikos en Real Madrid 10
9. Ajax, Juventus en VfL Wolfsburg 9

* Het is nog onduidelijk of Didier Drogba (Ivoorkust) kan deelnemen "

Drogba speelt dus wel, dus dat zijn er dan ook 13.

http://nos.nl/wk2010/artikel/162057-.html