Is Cristiano Ronaldo 94 miljoen Euro waard?

Vertel ook waarom wel of waarom niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

Je kan niet zeggen of iemand iets waard is. Daarnaast betalen ze het niet alleen voor de voetballer, maar ook om het contract dat hij op het moment heeft, af te kopen.
Hij heeft wel een groot talent, maar talent is ook niet in waarde uit te drukken.

Persoonlijk vind ik het veel te veel, aangezien hij misschien wel een goede voetballer is. Maar wat persoonlijkheid/gedrag betreft is hij vreselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dacht je dat ze dat uitgaven als hij het niet dubbel en dwars waard is?

Toegevoegd op 12-06-2009 16:29:52
Ja dus... Elke cent...

Toegevoegd op 12-06-2009 16:31:26
Grote onzin vind ik het... Moet je eens uitrekenen wat dat per kilo is? Te gek voor woorden, but there is no buisiness like showbuisiness
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag op een vraag. Ik vraag me alleen af wat andere mensen ervan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag op een vraag op een vraag. Ik vraag me alleen wel af wat andere mensen hier weer van denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vragen, vragen,....vragen, ik vraag me alleen wel af wat andere mensen hier weer van denken.
Simpel: hij is waard wat de gek ervoor geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als ze kampioen worden verdienen ze het geld makkelijk terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit veel te veel geld, voor elke voetballer.

Ronaldo is één van de beste voetballers te wereld. Maar geen voetballer is 94 miljoen waard.

Ik vind het sowieso een verkeerde manier van de beste club ter wereld worden, door gewoon de beste spelers van de wereld te kopen.
Dan gun ik het Barcelona toch meer, die veel spelers zelf opleidt. Denk hierbij aan Iniesta, Xavi, Piqué en Busquets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet Puyol niet
Ja, om de simpele reden dat het ervoor wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ronaldo is niet alleen gekocht om zijn voetbalkwaliteiten.
Bij de transfersom inbegrepen zit ook het zgn'. 'portretrecht' van de voetballer. Concreet betekent dit dat Real Madrid middels merchandise een groot deel van de tranfersom op deze manier denkt terug te verdienen. ( Mede omdat hun andere 'merchandise ster' David Beckham vertrokken was naar de VS).

Mbt tot de vraag: Over een jaar kun je daar waarschijnlijk een beter beeld over krijgen, want Real is nu wel naar zijn achterban verplicht om kampioen van Spanje te worden.
Mede omdat Ronaldo met 'geleend' geld gekocht is.( Real heeft trouwens al een schuld opgebouwd van 500 miljoen euro).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar voor Real. Ik vind het echt om te kotsen, zo veel. Dit heeft niks meer met voetbal te maken. Maar goed, financieel gezien schijnen ze zelfs winst te maken door verkoop van shirtjes en dergelijke. Maar ik vind het belachelijk dat dit kan. Ondanks dat Real Madrid weinig schulden schijnt te hebben, kan dit niet helemaal zuiver zijn. Maar goed, ik heb niks met dit soort clubs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veels te veel. Maar wel spectaculair; hoogste transfersom ooit. Real komt weer in de aandacht en de merchandisingsinkomsten gaan omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen Real madrid David Beckam naar Madrid haalde verkochten ze alleen al 280.000 t-shirts. Een shirt kost het lieve bedrag van 70 euro per stuk. Check realmadrid.se als je me niet geloofd. Dat was alleen al 20 miljoen euro.
Dus die knakker die hebben ze er zo uit. Zo werkt dat nou eenmaal. Bovendien zijn internationaal de wedstrijden van Real interessanter dus die kunnen ze voor veel verkopen. Ja, topspeler en het dus waard omdat die het gaat opleveren ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hij is dat waarde in functie van de commerciele transacties die daardoor gemaakt worden : tv rechten , publiciteit, nevenactiviteiten etc etc . Neen ,hij is dat niet waard in vergelijking met anderen want hoeveel is Obama waard : 940 miljard dollar en Steve Jobs en Sarkozy en Balkenende en alle gv'ers die proberen een goede antwoord te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hij is net als ieder mens wat mij betreft onbetaalbaar. Ik vind dat je geen prijs op mensen mag zetten. Mijn kinderen geef ik ook niet weg voor zo'n bedrag (nee echt niet, hoe graag ik ook veel geld zou hebben).
Wat hier echter aan de hand is is wat anders. Die 94 miljoen wordt betaald voor het voetbaltalent dat Ronaldo heeft. Of zijn talent zo veel geld waard is durf ik niet te zeggen, want ik heb geen verstand van voetbal. Echter als iemand dat ervoor betaald, zal het wel die waarde hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat hij rond de 60-70 mil waard is hij is natuurlijk een hele goede voetballer maar 94 mil is wel erg veel ik vind dat hij zich te veel aanstelt bij een overtreding