Welke bezwaren heeft de KNVB tegen het verlengen van voetbalseizoen 2019 tot juni 2021?

Als je de voetbalcompetitie seizoen 2019-2020 gewoon laat doorlopen tot 2021 kun je zonder veel extra organisatie, kosten en tegenstand van clubs, met name die er nu goed voor staan, de competitie afmaken. In juni 2021 begint de EK van 2020, onze competitie sluit daar mooi op aan. Je kunt in de komende herfst de competitie herstarten bijv. met de bekerfinale van afgelopen seizoen. Je kunt daarbij alvast uitzoeken op welke meest veilige manier er publiek bij kan zijn etc. Toch kiest de KNVB niet voor deze optie. Welke bezwaren heeft de Bond ertegen? Of heeft de UEFA die? Worden ze gedwongen door andere competities in andere landen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Voetbal
4.3K

Antwoorden (1)

In de competitie speelt elke club 1 keer thuis en 1 keer uit tegen elke ander club. In de lopende competitie zijn clubs die 1 keer thuis en nog niet uit, of 1 keer uit en nog niet thuis tegen elke club gespeeld hebben. Als je nu door zou spelen (met ruim anderhalve competitie) zou het dus geen eerlijke competitie zijn. Dan zijn er clubs die elkaar 3 keer tegen zijn gekomen en clubs die elkaar 4 keer zijn tegengekomen.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Als de competitie gewoon door speelt en daarna de nieuwe begint niet @jc54 ik snap jou argument ook niet