Wat is het totale koste plaatje om deeltenemen aan het W.K voor Nederland. En wie bekostigd dat ?

Toegevoegd na 27 minuten:
Voordat ze nog geen 1 wertstrijd gespeeld heben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet alleen dat de knvb betaald. En als je het puur op saldo bekijkt (dus zonder imago opbouwen en long term sponsoring) moeten ze de kwartfinale halen om winst te maken.

Het beste antwoord

"Het kabinet schat in dat ongeveer 400 miljoen euro nodig is om in de vijf speelsteden Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Enschede en Heerenveen stadions uit te breiden of nieuw te bouwen. De kosten daarvan zijn officieel voor de steden, maar de rijksoverheid wil ze wel in een deel van de kosten tegemoet komen.

Verder denkt Klink ongeveer 200 miljoen euro nodig te hebben voor handhaving van de openbare orde en veiligheid."

http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/article/detail/477839/2010/04/20/Kabinet-steunt-Nederlands-WK-bid.dhtml

De kosten zijn voor het organiserende land/de organiseren de landen. Het grootste deel van de opbrengsten gaat naar de Fifa