Waarom is er bij voetbal zo veel vandalisme terwijl het er bij andere sporten lekker relaxed aan toe gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Het beste antwoord

Het voetbal wordt door een aantal idioten misbruikt als een excuus om rotzooi te trappen. Met hun acties, brengen zij de club die zij "zogenaamd" aanhangen in diskrediet, de club wordt er dus absoluut niet beter van.

Bij voetbal is het makkelijk om te rellen, omdat er veel andere supportersgroepen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die bier/aanstekers/telefoons/vuurwerk op het veld gooit naar een speler van de tegenstander, denkt aan de gevolgen die zijn actie kan hebben op de club die hij zo "lief" heeft. Onzin, echte supporters gedragen zich.

Het is trouwens absoluut niet altijd kommer en kwel, ik heb het ook meegemaakt dat ik na een voetbalwedstrijd nog lekker een biertje zat te drinken met de supporters van de tegenpartij... Wat dacht je van het Oranje-legioen? Altijd in grote getale, flink uitgedost aanwezig, eigenlijk nooit problemen... Het kan dus wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat de hooligens de voetbalsport hebben gekozen om rotzooi te trappen.
En dan zeker weten dat er genoeg publiek is van de tegenpartij .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste andere sporten is het publiek over het algemeen niet zo talrijk en heb je minder kans op supporters van een bedenkelijk niveau. In landen waar voetbal volkssport nr. 1 is wordt het vaak een verbroederingsfeest en omdat er zoveel supporters zijn heb je natuurlijk ook kans dat er veel supporters van een minder niveau bij zitten (heeft overigens niets met opleiding te maken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er één schaap over de dam is

bij de voetbalsport is het begonnen in 1974 bij de spurs,toen is het erger geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is altijd maar een kleine groep die het voor anderen verpest. Omdat voetbal een sport is met veel liefhebbers houd je dan tog nog ee groep over die zich groot en sterk genoeg kan voelen om genoeg rotzooi te trappen om hun frustraties af te reageren.
Zou je hethele voetbal opdoeken dan storten ze zich wel op en andere activiteit (popconcert of zo) omdaar weer de boel te verzieken.
Er zijn nu eenmaal hufters die het plezier van aderen zien als een tekortkoming bij henzelf en door het voor de andere te verzieken, heefthij niet meer het idee iets te hoeven missen.
Die klojootjes zullen er (helaas) altijd wel blijven. Aan de niet huftertjes te taak om het hen te vergeven en zelf wel te genieten van het moois dat sport in al zijn facetten, te bieden heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt omdat er sommige toeschouwers te fanatiek worden of heel veel van de club houden en dan gewoon hun club beschermen en zoals hier al is gezegt als er 1 iemand begint gaat iedereen meedoen