wat is zo'n zwarte band die sommige voetballers wel eens om hebben, bijvoorbeeld boven hun broekje of op hun buik?

zondag zag ik na de wedstrijd fc groningen - ado den haag dat tim matavz een zwarte band boven zijn broekje had, waar is dat voor? het zat niet om zijn broekje of zo, maar er net boven

Toegevoegd na 16 minuten:
nee, het was geen sliding broekje, ik zag later een foto dat hij die band om zn nek had hangen, ik zet de foto er wel bij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.7K

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het een band boven een broekje is en dat je het niet over een zogenaamde slidingbroek hebt?
Dat is een strakke broek die onder de voetbalbroek gedragen wordt.
Het kan zomaar zijn dat als de voetbalbroek iets afzakt, dat het dan voor een band aangezien wordt.

Ik heb net wat beelden van Groningen-Ado gezien met Matavz in beeld, ik heb de band niet boven zijn broek gezien, maar wel de pijpen van het slidingbroekje onder zijn broek uit zien steken.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bedankt voor je foto. Ik heb even gegoogled op de naam die erop staat: Rafys en kwam zo terecht op de site van Rafys.
( http://www.rafys.nl/productgroepen.html )
en via die site op http://www.blessurewinkel.nl en daar kwam ik bij de breukbanden uit.

"Breukbanden

Wond- en liesbreuken zijn er in diverse formaten en kunnen
voorkomen op verschillende plekken in de lies of op de buik. Rafys heeft een ruim assortiment compressiebanden met drukelementen voor wond- en liesbreuken. In combinatie met een piramide set drukelementen, bestaande uit 3 verschillende formaten zachte drukelementen, kan een doeltreffende tegenkracht op een wondbreuk of liesbreuk worden uitgeoefend."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit wordt wel eens gedaan bij een lies blessure zoals Matavz die ook heeft. Door de buik te ondersteunen komt er dan minder druk op de lies en dat geeft verlichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een hartslag meter kunnen zijn, maar ik denk ook dat het met het ondersteunen te maken heeft.