Hoe krijg je een blokpatroon op een voetbalveld?

Ik zit te kijken naar Premier League-voetbal en ik zie echt een blokpatroon op het veld met lichte, donkere en halflicht/donkere blokken. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Voetbal
13.2K

Het beste antwoord

Met een rollende wals achter je grasmaaier ontstaat er een patroon omdat het gras platgedrukt wordt. Lichtinval zorgt voor een kleurverschil ten opzichte van het gras dat in een andere richting is gemaaid en platgewalst. Een blokpatroon ontstaat als je het gras over een streeppatroon om en om (bijvoorbeeld van het noorden naar het zuiden, en het zuiden naar het noorden) en ten slotte in een haakse richting (in dit geval van oost naar west) maait.
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ha-ha... prachtig filmpje :-)