hoe weten de presentatoren bij voetbalewedstrijden alle namen van alle spelers zo 1,2,3 te noemen tijdens een wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit nu te kijken en vroeg het me ook al af.

Het beste antwoord

Inderdaad: rugnummers, posities, kennis en (vooral heel belangrijk) een gedegen voorbereiding.
Het is niet zo dat een presentator daar maar gaat zitten en dan eens even gaat kijken wie er allemaal spelen en met welk nummer. Nee, daar gaat uren aan voorbeiding aan vooraf: welke speler hoort bij welk rugnummer, waar staat die speler bekend om (triviale feitjes doen het altijd goed) etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Dat zien ze aan de rugnummers, de positie waar de speler loopt en heel veel kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke speler is uniek in houding . bal aanname . kopkracht. techniek . tweebenig en dan elke speler voor de tijd goed te bestuderen en goeie kennis daarover en ervaring en daardoor kan men een speler herkennen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als jij geintresseerd bent bijvoorbeeld in auto's, of vissen etc. weet jij ook elke auto/vissoort.
Zo'n presentator weet inmiddels ook wie de bal heeft. Qua rennen, houding etc. is dat te herkennen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij corresponderen de rugnummers van de spelers met een lijstje met nummers die de commentator voor zich heeft liggen.