Hoeveel voorrondes moet Ajax spelen voordat ze in de groepsfase Champions League komen?

Ik snap er even helemaal niks meer van. Hoeveel wedstrijden (Play-Offs en voorrondes) moet Ajax spelen voordat ze in groepsfase komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
4.4K

Antwoorden (1)

Twee rondes, dus vier westrijden (uit en thuis per ronde).

Eerst de derde voorronde. Als men die 'overleeft' volgen de play-offs. Als Ajax deze tweestrijd ook wint mag het deelnemen aan de groepsfase van de CL.

Overigens, als Ajax alleen de derde voorronde wint, dan heeft het in ieder geval recht op deelname aan de EL.

Zie link voor meer uitleg.