Kan het geld wat we besteden aan de bekerfinale niet ergens anders aan besteed worden in het kader van de bezuiniging?

Neutrale vakken, (ja tuurlijk??!!!). 20 peletons ME op de been wat de overheid miljoenen kost en alle narigheid wat we na de wedstrijd mogen verwachten van al die crimineeltjes die niet tegen hun verlies kunnen, of zich zo zat drinken na de overwinning, dat men gaat rellen! Ik vraag me af, waarom de regering ons dwingt te bezuinigen, terwijl men voor 90 minuten voetbal zoveel moeite doet en waarschijnlijk de winkeliers in Rotterdam en de NS op kosten jaagt! Heeft bezuinigen dan nog wel zin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ik ben een enorme voetballiefhebber, maar vraag me ook al jaren af waarom de kosten van beveiliging en dergelijke altijd van het belastinggeld moet komen. Druppel is uiteraard deze bekerfinale. Dit is aan de gemiddelde Nederlander niet meer te verkopen. Het kabinet moet bezuinigen, we zitten in een recessie en dan moet er dik een miljoen gespendeerd worden aan een handje tuig dat zich eigenlijk helemaal niet interesseert voor voetbal, maar alleen wil rellen.

Ik ben van mening dat de clubs zelf de beveiliging maar moeten bekostigen. Wordt er schade aangericht door fans en lukt het de ME de betreffende rotte appels te pakken te krijgen: laat ze zelf compleet opdraaien voor de kosten. Ik hoor hier het "van een kale kip kun je geen veren plukken"-verhaal al weer opdoemen: Maakt niet uit, zet ze maar aan het werk. Er zijn genoeg baantjes die niemand wil uitoefenen, zet ze daar maar aan het werk tot alles terug betaald is. Voordeel: Ze hebben dan ook geen tijd meer om rottigheid uit te halen en mochten ze die tijd weer hebben, dan bedenken ze zich nog wel een keer.

Ik baal er ook van als mijn cluppie verliest, maar om dan meteen maar de boel te verbouwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het MOET zelfs ergens anders aan besteedt worden, vrijwel alle bestedingen zijn beter dan aan voetbal. Beveiliging moet een zaak zijn van de clubs en de KNVB. Nu wordt over onze rug de enorme politie-inzet betaald en verdienen een paar gasten die een balletje kunnen raken, miljoenen.
14 jaar geleden
Laat ze elkaar maar lekker in de pan hakken. Laat de politie zich terugtrekken en particuliere eigendommen beschermen. Dit soort tuig moeten we kwijt in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee natuurlijk niet,wat is nou leuker en gezelliger dan voetbal op tv kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is weer zo typisch om over de rug van het voetbal weer te zeuren en ik kan je verzekeren dat wanneer het uit de klauwen loopt op 25 april, elke politieke partij weer wat te melden heeft over het voetbal. Dan word er weer geschreeuwd dat er een "voetbalwet" moet komen. Dit is jaren geleden ook al eens voorgedragen maar toen was politiek Den Haag daar te bang voor. Het moet blijkbaar een keer helemaal verkeerd gaan om tot een oplossing te komen. Jammer genoeg gaat dit gebeuren bij de bekerfinale Feyenoord - Ajax wat voor het voetbal natuurlijk een "droomfinale" moet zijn, het zal uitlopen op een nachtmerrie...

In Engeland is het jaren geleden heel erg fout gegaan. Nederland is ook op dat punt beland. In Engeland is er een "voetbalwet" aangenomen, mensen die eerder in de fout zijn gegaan moeten zich ergens (ver weg van het stadion) melden tijdens wedstrijden. Daar zitten de supporters nu met zijn allen in het stadion en degene die toch de fout in gaat, krijgt een stadionverbod met de bijbehorende meldingsplicht.

Ik word zo ziek van dit soort vragen en opmerkingen. Ja, de beveiliging is inderdaad duur. Maar zet het eens af tegen de staatshulp die Nederland geeft aan Griekenland (ongeveer 1,3 miljard) en het geld dat Nederland aan IJsland heeft "gegeven". Deze bedragen zijn vele malen hoger en daar wordt echt niet zo veel aandacht aan besteed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fosters, gezien je laatste reactie neem ik aan dat je net zoals ik, Feyenoord een warm hart toedraagt. De aangedragen oplossing (2 wedstrijden) is een doodsteek voor deze "droomfinale". De bekerfinale moet een voetbalfeest zijn, nu wordt dit verpest door idioten die het voetbal als excuus gebruiken om te gaan rellen. Het zijn niet eens supporters. Bedankt aan al die halve zolen voor het verpesten van de eerste droomfinale sinds 1980! Ik vraag mij af of Nederland die 1,3 miljard gaat terugverdienen maar dat is een andere discussie. Hoorde trouwens ook dat de JC-schaal indien het een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord betreft ook over 2 wedstrijden zal worden gespeeld. Diep en diep triest. Beide clubs moeten dan een statement maken en de wedstrijd niet spelen. Op deze manier gaat het voetbal kapot.