waar dient de halve cirkel op het doelgebied van voetbal voor?

de keeper mag er buiten komen en er mogen vrije trappen de halve cirkel genomen worden, maar is het dan wel voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
6.1K

Het beste antwoord

Daar moeten alle spelers buiten blijven bij het nemen van een penalty. Alleen degene die de penalty neemt mag daar in.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De halve cirkel ligt op 9,15 meter van de penaltystip, spelers moeten dus tijdens het nemen van de penalty buiten deze cirkel staan, behalve uiteraard de nemer.

Het verst van het doel verwijderde punt van die halve cirkel ligt dus op 20,15 van het doelgebied.
Handig om te weten als een of andere voetbalcommentator het heeft over een schot van zeker 20 meter afstand die ver buiten die halve cirkel is getrapt ;-) .

have fun
DjoDjo