Hoe kan FC Barcelona spelen met shirt reclame voor Unicef? Dit brengt geen sponsor geld op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
6.6K

Het beste antwoord

Sterker nog, ze schenken miljoenen per jaar aan Unicef en maken daarmee ook nog enorm veel reclame voor Unicef.
Barcelona heeft nog nooit shirtreclame gehad en met dit genereuze gebaar hebben ze hun traditie verbroken, maar op wat voor manier... prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi initiatief ! +1

Andere antwoorden (4)

Barcelona sponsend dus Unicef. Je kunt het ook omdraaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barcelona had tot 2006 geen shirtreclame. Vanaf de zomer van 2006 staat UNICEF op het shirt. Overigens krijgt Barcelona geen cent hiervoor, integendeel; Barcelona betaalt ieder jaar anderhalf miljoen aan Unicef. Een soort omgekeerde sponsoring dus.

Overigens heeft kandidaat-voorzitter Sandro Rossell gezegd dat als de financiële situatie van Barcelona daarom vraag hij op zoek wil naar een echt shirtsponsor. Daarvoor moet hij natuurlijk wel eerst worden verkozen tot voorzitter van Barcelona
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Club met voldoende "overige inkomsten" hoeven geen reclame op een shirt te plaatsen. Barcelona verdient genoeg geld aan de verkoop van jeugdspelers, verkoop van merchandise en andere zaken.

Sponsoring van Unicef geeft ze een hoop goodwill in de wereld waardoor ze weer extra merchandise verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, Barcelona verdient miljoenen aan het feit dat ze Unicef op het shirt heeft staan.
Unicef word in de westerse maatschappij gezien als een 'juiste' organisatie die zich inzet voor de rechten van kinderen. Barcelona is een van de vele voetbalclubs met torenhoge schulden, aan het begin van deze eeuw werden vele dure aankopen gedaan maar de prijzen bleven uit (2000-2003). In 2006 sloten Barcelona en Unicef een voor beide partijen lucratieve deal. Barcelona zou per jaar 1,5 miljoen euro naar Unicef overmaken én de naam Unicef op het shirt dragen, hierdoor word de naam Unicef wekelijks miljoenen huiskamers ingestraald dmv televisie, en is daardoor uitstekende reclame.
Barcelona wekt hierdoor veel goodwill bij voetbalfans wereldwijd en sindsdien zijn dus ook de Merchandise(o.a. shirtverkoop)inkomsten gigantisch gestegen, dit verschil maakt die 1,5 miljoen per jaar ruimschoots goed.
Hierdoor is FC Barcelona in staat om met dergelijke shirtreclame te spelen.