Waarom staan er zoveel lijnen op een voetbalveld?

Bij het ijshockey bijvoorbeeld , zijn er geen zijlijnen en kan men ook van achter het doel uit scoren.
Dat kan nu bij voetbal niet.Jammer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat anders de scheidsrechters zich zo vervelen.

Antwoorden (8)

Om het spel interessanter te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anders kan de keeper met de bal onder zijn armen naar de andere kant lopen en de bal in het andere doel leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de FIFA nu eenmaal de spelregels hebben bepaald, en daar horen die lijnen nu eenmaal bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen lijn bij zonder functie,er staat er dus geen één te veel op

Een geweldig mooi gezicht is het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het nodig is om het voetbal , zo als het is, en hoort
te spelen.
Als er minder of geen lijnen stonden dan is het spel
niet meer zoals het is bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ijshockey is er de boarding en dat moet je eigenlijk zien als de zijlijnen bij het voetbal.
En inderdaad, bij ijshockey mag je achter de doelen langs.
Zo heeft elke sport zijn spelregels.
Maar bij ijshockey kun je niet van achter het doel scoren, je kunt een goede pass geven en zorgen dat een ander scoort of zorgen dat je met je stick voor het doel komt en dan scoort maar van achter het doel scoren, helaas dat gaat niet.
Dus eigenlijk staan er op een voetbalveld in verhouding niet zoveel meer lijnen dan bij ijshockey.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou eenmaal afgesproken toen men het spelletje uitvond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook bij ijshockey zijn er lijnen. Je mag de puck pas op doel schieten als je over de blauwe lijn bent.