Hoe herstellen spieren het snelst na intense sport?

Na het sporten heb ik veel last van stijfheid in mijn spieren. Ik vraag me af of bepaalde voedingsmiddelen kunnen helpen om het proces van herstel te versnellen. Helpt het bijvoorbeeld om voldoende proteïnen te nuttigen of veel te drinken en zo? Ik veronderstel dat rust ook belangrijk is, of is het juist beter om enige beweging te behouden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

eerst nog eens goed opwarmen stretchen weer opwarmen sporten terwijl je veel water drinkt na afloop van het sporten een beetje rondwandelen met korte strechoefeningen ertussen en om af te sluiten een douche met heel afwisselen erg koud en heel heet water dan mischien een minuutje rustig aan doen en dan heb je veel minder last van spierpijn maar echt eten (dus geen water of sportdrank) te nuttigen komt er niet veel verandering in