kan eden hazard nederlands?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.6K
fremar
9 jaar geleden
Heb hem nog nooit nederlands horen spreken,hij is een waal en die hun nederlands is meestal zeer beperkt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag moet zijn "Kent Eden Hazard Nederland"s?"

Antwoorden (2)

Ik zeg van niet. Ik heb hem vaak interviews aan Nederlandstalige zenders (journalisten) zien geven, en dit wordt altijd in het Frans gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebaseerd op alle informatie die er over Hazard te vinden is: nee. Misschien begrijpt Hazard een paar Nederlandse/Vlaamse voetbal termen, maar buiten dat spreekt Hazard geen Nederlands.
Dit is onder andere op te maken als die een interview moet geven voor de Vlaamse televisie. In al deze interviews spreek Hazard namelijk Frans. Daarbij komt dat de meeste Walloniërs geen Nederlands spreken (Wallonië is het Franstalige deel van België). Over het algemeen spreken de Vlamingen beter Frans dan de Walloniërs Nederlands. De bondscoach van België komt ook uit Wallonië en spreekt ook Frans. Hij probeert wel zo goed mogelijk Nederlands te praten, voor zover dat lukt. De voertaal in het Belgische elftal is dan ook officieel Frans.
Daarbij komt dat Hazard vanaf zijn 16de al bij Lille speelt (een Franse club). Dus Hazard heeft ook geen Nederlands geleerd, en daar geen noodzaak voor gehad. Alles bij elkaar opgeteld durf ik met zekerheid te zegen dat Hazard geen Nederlands spreekt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Van een Frans/Walonisch Forum heb ik weten te vinden dat Eden Hazard inderdaad geen Nederlands spreekt en veel moeite heeft met Engels. Hij is de enige samen met Kevin Mirralas die geen Nederlands kan.