Waarom speelt FC Groningen zo slecht als ze geen spits hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Omdat Tim Matavz de spits is bij Groningen en ze de tactiek volledig op hem afgestemd hebben. Groningen speelt vaak met 5 middevelders ( 2 verdedigend en 3 offensief ) De offensieve middevelders geven de ballen op hem, die weten hem precies te vinden. Als het ware zijn ze afgestemd op elkaar, met een andere spits is het vertrouwen minder en de automatisme ook, elke spits heeft namelijk een andere speelstijl en Bacuna die nu af en toe daar speelt is van nature een middevelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moeten ze op een andere manier spelen wat ze niet gewend zijn. En als je iets nieuws doet heb je meestal meer fouten.