Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

even slapen voor het sporten, heeft het invloed op je prestaties?

Ik ben na een hele dag stage (achter de computer).
Best taai en moe.
Als ik dan s'avonds ga sporten (voetbal) is het verstandig om dan nog even voor het sporten te slapen als je nog wat tijd hebt? Of moet je dat juist niet doen?
(word je dan taaier of iets?)

Gr AutoBart

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Dat wil zeggen mits je niet 5 minuten van tevoren wakker wordt, opspringt en gaat voetballen. Een "powernap" van zo'n 20 minuten (= half uurtje liggen) kan zeker geen kwaad, als je je lichaam minstens een kwartiertje geeft om even bij te komen. Niet te zwaar eten voor het sporten, maar wel iéts eten als je maag leeg is nadat je van je werk bent gekomen. Op volle maag sporten is niet goed, maar op lege ook zeker niet. Even een kop koffie en een cracker o.i.d. of een eiwitshake zou prima zijn.

Hopelijk heb je er wat aan. Ik ben fanatiek sporter en spreek uit eigen kennis en ervaring, vandaar geen linkjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Als ik 's avonds flink ga sporten, eet ik zo'n 2 tot 2,5 uur voordat het sporten begint een halve avondmaaltijd. Na afloop eet ik een tweede halve avondmaaltijd. Ik heb lang geëxperimenteerd met hoeveelheid en tijdstip van het eten; dit is wat mij het beste bevalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitstekend! Iedereen moet voor zich een balans zien te vinden omdat nu eenmaal niet elk lijf hetzelfde is. Ik doe het overigens op dezelfde wijze, alleen een uur a anderhalf voor het sporten. Dat is een beetje afhankelijk van het feit of ik een cardiotraining doe of lekker aan de gewichtjes ga hangen ;-) Ik neem alleen een extra eiwitshake elke dag, een aanrader voor elke sporter.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding