Hoe kan ik mijn voetbalsnelheid verbeteren?

Ik ben 15 jaar, 167 en weeg 59, niet teveel denk?
Ik ben verdediger, voorstopper, en ik mis gewoon het explosieve om snel te starten met rennen, en ik mis gewoon sprint snelheid.
Ik zit niet op een sportschool, hoe kan ik mijn sprintsnelheid verbeteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K

Antwoorden (5)

Daar is maar een oplossing voor, héél véél trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Traplopen (rennen) en korte sprintlopen met of zonder balast. Met balast is het beste, dit zie je vaak bij schaatsers, maar zeker ook bij voetballers.
Verder niet te veel kracht training, want dit gaat dan weer ten koste van je explosiviteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel korte sprintjes trekken van ongeveer 5/10 meter. Dit is goed voor je explosiviteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt erop letten dat je op je voorvoeten wegrent. Dit is niet hetzelfde als op je tenen lopen, maar daar kan het in het begin wel.op lijken. Hoe minder je voeten de grond raken, hoe sneller je rent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trainen, trainen en nog eens trainen!