Hoe word ik voetbalscout?

Hallo,

ik ben 24 jaar en wil graag een gediplomeerde voetbalscout worden, maar ik weet niet hoe en waar ik dit kan volgen en hoe ik zo iets kan worden, iemand enig idee?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scouting

Ik ken een aantal getalenteerde amateurvoetballers en wil deze jongens voorstellen aan grotere voetbalclubs en er geld aan verdienen, is dat mogelijk?

Zo ja, hoe begin ik hier aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
6K

Het beste antwoord

Je hebt er geen (knvb) opleiding voor nodig. Waarschijnlijk is het afhankelijk van netwerken en contacten. Je zou een open sollicitatie kunnen sturen naar een BVO, maar je zou van goede huizen moeten komen om ze te overtuigen je aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bel de voetbalclubs en als je je betalen voor je adviezen ben je voetbalscout.

Het is een tikkie lastig. Om geaccepteerd te worden in dat wereldje zul je je eerst moeten bewijzen. Daar gaan een antal jaren overheen en tegen die tijd zitten die getalenteerde amateurs met een bierbuikje op de bank boer zoekt vrouw te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo pessimistisch? Slechte ervaring gehad?