Waarom spelen mini - pupillen met een maat 5 voetbal met een maximaal gewicht van 320 gram en minimaal 290 gram en niet met een maat 4 voetbal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Antwoorden (3)

Om de overgang naar het volgende niveau niet te groot te laten zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste worden er niet zoveel maat 4gemaakt, zijn dus duurder in aanschaf. Ten tweede is de voor hun relatief grote(re) bal makkelijk te raken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben dus niet verschillende maten wel verschillende gewichten, dus dat maakt niet uit voor de aanschaf. Of je koopt een klein aantal lichte ballen of een klein aantal van een andere maat.
Ze spelen niet met een kleinere maat (moeilijker te raken) maar met een lager gewicht. In de D speel je namelijk al met een zwaardere bal: "De D-pupillenbal heeft maat nummer 5, met een maximaal gewicht van 370 gram en een minimum gewicht van 320 gram"