Wat is je favoriete betaald voetbalclub in Nederland?

Ben benieuwd hoe de verdeling is hier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn favoriete team is Feyenoord!

Het beste antwoord

Feyenoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Doe mij dan maar Ajax, ben immer amsterdammer.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FC Groningen, want ik ben Groninger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de eerste plaats PSV

Daarnaast draag ik FC Twente een meer dan warm hart toe. Ik hoop eigenlijk altijd dat Twente alle wedstrijden wint, behalve tegen PSV, daar mogen ze 1x van verliezen en 1x tegen gelijkspelen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PSV, sinds jongs af aan een grote fan van de club.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Arnhems meisje is dit voor mij Vitesse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer, maar dat betekent niet automatisch dat ik voor Ajax moet kiezen.
Vroeger is het wel altijd mijn favo-club geweest.
Maar ja, vroeger... Toen speelde het ook mooi voetbal.
Helaas is het voor de meesten alleen maar belangrijk uit welke stad de club komt, bij het maken van hun keuze.
Voor mij kan dat per seizoen verschillen. Het laatst was dat AZ, maar ik vond ook PSV wel eens het beste elftal hebben. 't gaat tenslotte om het voetbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fc Groningen.
Beste en sympathiekste coach van de Eredivisie en er hangt altijd een hele goede sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als geboren Bredanaar NAC Breda; dit jaar een grote winnaar in Europa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zestien voorrondes overleven mogen ze inderdaad in de Europa League spelen. Maar ik gun het ze van harte:) Ook al hebben ze Groningen uitgeschakeld in de play-offs...
Het is niet exact het antwoord op je vraag, maar ik ben alleen voor het Nederlands Elftal.
De rest vind ik onzin en dan met name het feit dat een
club met veel geld of geldschieters de beste kan worden
door dure aankopen. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PSV, maar hier heb ik geen reden voor. Volgens mij was het omdat ik toen ik in groep 8 zat het heel goed ging met die club. Ik vind eigenlijk dat ik voor AJAX moet zijn. Maar ja, ik houd met niet zo bezig met voetbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip 1 is voor Heracles en kip 2 moet voor Ajax zijn, anders krijg ik ruzie met mijn familie ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Retteketet...

AZ!

(En ik ben geboren Amsterdammer, jarenlang gepest, gehoond, tot dit seizoen :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar beter bed???
Ik ben al mijn hele leven voor Feyenoord.

En de laatste jaren gaat het verschrikkelijk slecht, dat geef ik direct toe. En voorlopig zie ik nog geen kans op een kampioenschap, maar toch blijf ik fan.
Gewoon omdat ik het de leukste club van het land vind, vanwege Het Legioen, en de werklust die het uitstraalt.

Maar clubs als SC Heereveen, FC Twente en VV Venlo vind ik altijd ook wel sympathiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FC de straat, want het amateurvoetbal is nog leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ADO Den Haag