Hoe zit het met het inkomen van professionele voetballers na hun carriere?

Je hebt een aantal topverdieners maar stel je voor gewoon een Ajaxspeler meteen normaal salaris voor Ajax normen.

Hij heeft een contract van zijn 20 tot 32ste gehad en is gewend aan een iets luxere levensstijl.

Hoe zit het met het inkomen daarna? Bedoel het is een topsporter dus die zal nog minimaal een jaar of 30 leven. Hoe komt ie dan aan geld?

Want het lijkt me sterk dat ie een pensioen ofzo krijgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
4.8K

Antwoorden (6)

Die voetballers moeten na hun carrière gewoon een baan zoeken. Sommige voetballers worden trainer, of geven lezingen bij bedrijven. Maar er zijn er genoeg die gewoon in loondienst gaan.
11 jaar geleden
Als het goed is heeft hij met zijn financieel adviseur uitgedacht hoe hij een deel van zijn inkomen veilig gaat stellen voor later. Daarnaast belet niks hem een andere baan te zoeken, dat kan in de voetballerij maar ook daar buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pfaff maakte reclame voor gokkantoor Bingoal, maar die deal sprong vorig jaar af. De witte boord bleef zolang onbedrukt, maar nu zal de naam van aluminiumfabrikant Blyweert op zijn kraag prijken.
Naast de bedrukte kraag zal Jean-Marie Pfaff ook dagelijks op Batibouw als ambassadeur voor Blyweert reclame maken.
Ook veel op tv komen of een reality soap dat brengt ook geld op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
profvoetballers zijn verplicht een deel van hun loon in een pensioenfonds te storten. Na hun carriere kunnen ze dit opnemen (of als ze naar het buitenland gaan). Dit heeft in het verleden problemen opgeleverd met buitenlandse spelers die dit niet wilde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Velen zitten bij Mart en Humberto aan tafel en hebben opeens overal verstand van, of je kunt net zoals Hans Kraaij jr. Domino D-Day & lachen om home video's gaan presenteren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen zelfs alsnog gaan studeren natuurlijk, of gewoon iets doen met hun ervaring, zoals lezingen geven. Als het om de voetballers gaat die wat hoger gespeeld hebben, maakt het natuurlijk sowieso niets uit, omdat die vaak al financieel onafhankelijk zijn.

Hoe dan ook, tijdens hun carrière dragen spelers een bepaald deel van hun bruto salaris af aan voor een speciaal pensioen voor profvoetballers welke verzorgd wordt door het CFK. Verder krijgen ze na hun carrière een speciale uitkering, waarvan de hoogte afhankelijk is van hun het fondssaldo. Dit is een overbruggingsmaatregel. Het pensioen gaat in vanaf hun 65e.