Moet je voetbalschoenen werkelijk altijd een maat te groot kopen?

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
8.4K

Antwoorden (3)

Niets moet natuurlijk. Maar denk eraan dat je voetbal sokken vaak dik zijn en je misschien ook nog scheenbeschermers hebt met een 'voet' eraan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus passen met die sokken en je scheenbeschermers en dan niet een maat te groot nemen.
Nee, het lijkt mij beter om ze ½ maat groter te kopen.
Een schoen van leer gaat namelijk naar je voet zitten en wordt alleen maar soepeler.
Een hele maat te groot gaat dan 'slippen'.
Het best pas je ze aan met de sportkous die je aan hebt.
Zitten ze dan lekker dan zou ik ze nemen. Krimpen doen ze namelijk niet, maar worden wel wijder doordat ze soepeler worden.
11 jaar geleden
Schoenen gewoon altijd proberen te passen met een voetbalsok. Heb je die niet bij, dan de schoen een halve maat groter kopen, maar voor halve en 1/4e maten moet je bij een meestal gespecialiseerde sportzaak zijn, want deze hebben ze zelden bij zaken zoals scapino.